سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

تا مدت‌ها براي هيچ‌كس قابل باور نبود كه در درياچه مصنوعي پارك شهر تهران، شش دانش‌آموز مقطع ابتدايي غرق شده باشند اما اين حادثه ناگوار مانند ديگر حادثه‌هايي كه تا به آن روز براي دانش‌آموزان رقم خورده بود، واقعيت داشت.

اواسط ارديبهشت 81، دانش‌آموزان يك دبستان شهرك كاروان تهران به مناسبت هفته مشاغل در اردوي علمي از موزه پست بازديد كردند.

اين دانش‌آموزان كه تعدادشان به 57 نفر مي‌رسيد، بعد از بازديد از موزه روانه پارك شهر شدند تا لحظات شادتري را تجربه كنند.

دانش‌آموزان حدود ساعت 11 صبح به پارك‌شهر رسيدند و در حالي كه باران مي‌باريد به همراه معلمان خود به سمت درياچه مصنوعي پارك حركت كردند.

17 نفر از دانش‌آموزان كه مشتاقانه انتظار قايق‌سواري را مي‌كشيدند، سوار قايقي شدند كه ظرفيتش 11 نفر بود. هنوز قايق به ميانه درياچه نرسيده بود كه به علت سنگيني از كنترل خارج شد.

در اين لحظات، قايق كم‌كم داخل آب فرو مي‌رفت و دختران دبستاني طعم شيرين اردو را فراموش مي‌كردند.

خيلي طول نكشيد كه قايق كاملا زير آب فرورفت و مسافران كم‌سن و سال خود را در آب رها كرد. البته به غير از دانش‌آموزان، مرد قايقراني، هم در قايق حضور داشت، اما از دست او هم كاري ساخته نبود.

دقايقي بعد در ميان بهت عابران و ديگر دانش‌آموزان حاضر در كنار درياچه سرنشينان قايق كوچك طعمه آب شدند. در اين ميان خيلي از مردم عادي به دل آب زدند تا بتوانند دختران دانش‌آموز را نجات دهند. تلاش‌هاي برخي از آنها نتيجه داد، اما به حدي نبود كه بتواند مانع از فاجعه‌اي تلخ شود.

به همين دليل تا نيروهاي امدادي از راه رسيدند، شش دختر خردسال و مرد قايقران جان خود را از دست دادند.

يكي از شاهدان ماجرا درباره اين حادثه به خبرنگاران گفت: ساعت حدود 11 بود كه از پنجره دفتر كارم قايق‌سواري كودكان دانش‌آموز را ديدم، تعداد بچه‌ها زياد بود. در يك لحظه متوجه شدم قايق آنها از كنترل خارج شده است. براي همين خودم را بسرعت كنار درياچه رساندم و توانستم يكي از بچه‌ها را كه روي آب دست و پا مي‌زد، نجات بدهم. متاسفانه چند دانش‌آموز ديگر جان باختند.

تكرار حادثه پارك شهر در شادگان

سي و يكم فروردين 85، شاگردان دبيرستان حضرت زينب شادگان كهگيلويه و بويراحمد روانه اردويي شدند كه خاطره تلخي را در تاريخ دانش‌آموزي كشور ثبت كرد؛ در اين اردوي تفريحي، پنج دانش‌آ‌موز جان خود را از دست دادند.

روز حادثه 50 نفر از دانش‌آموزاني كه در مقطع اول و دوم دبيرستان تحصيل مي‌كردند، روبه‌روي دبيرستان جمع شدند تا به اردوي تفريحي كه مسئولان مدرسه از مدت‌ها قبل قولش را داده بودند، بروند.

به اين ترتيب آنها، به سمت آبشار شادگان ـ كه در 33 كيلومتري جاده باشت، چرام قرار دارد ـ حركت كردند. كمي بعد اتوبوس‌ها به مقصد رسيدند و دانش‌آموزان مشغول تفريح و استفاده از طبيعت آن منطقه شدند. در اين بين، گروهي از دختران به سمت آبشار رفتند تا آنجا از هم عكس يادگاري بگيرند.

اما زمان زيادي سپري نشده بود كه حادثه‌اي تلخ لحظات شاد اردو را به عزا تبديل كرد. يكي از دانش‌آموزان در حالي كه مي‌خواست عكس بگيرد، پايش لغزيد و به داخل آب سقوط كرد. دانش‌آموزان ديگر كه از نزديك شاهد اين حادثه بودند هم تصميم گرفتند براي جان نجات دوست خود وارد عمل شوند.

به اين ترتيب، هشت دختر دبيرستاني براي نجات جان دوست خود به دل آب زدند، اما جريان آب و آشنا نبودن به شنا باعث شد خود آنها هم گرفتار حادثه شوند.

در اين بين، مربيان زماني متوجه حادثه شدند كه دختران دانش‌آموز بين مرگ و زندگي دست و پا مي‌زدند. سرانجام با تلاش مربيان، سه دانش‌آموز در حالي كه ديگر تواني براي تقلا نداشتند و بيهوش شده بودند نجات يافتند، اما متاسفانه در اين بين پنج دانش‌آموز ديگر جان خود را از دست دادند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, توسط سیبادو